duminică, 15 februarie 2009

Primul meu YOUTH EXCHANGE

Localitatea Jemielno din Polonia a fost, in perioada 18-27 august, gazda unui schimb de tineret international Focus on Action in cadrul programului Youth in Action; In cadrul acestui schimb de tineret au participat 32 de tineri, din Polonia, Italia, Slovacia si Romania. Din Romania au participat 8 tineri din Baia Mare si Baia Sprie, reprezentanti ai Fundatiei Maratin si Asociatiei Madisz. Schimbul de tineret a fost bazat pe fotografie, participantii incercand sa surprinda prin obiectul aparatului foto cele mai frumoase momente pe tot parcursul experientei.

Jemielno este un orasel in apropierea resedintei de judet Gora, un loc inconjurat de munti, care iti ofera posibilitatea de a-ti exprimi emotiile prin intermediul aparatului foto, inspirati fiind de natura in mijlocul careia am trait o experienta minunata.


Photobucket

Cateva activitati

  • In prima zi a avut loc o intalnire cu primarul din Gora care ne-a oferit albume si pliante de prezentare a judetului Gora, iar dupa masa am fost vizitat orasul pentru a fotografia arhitectura si stilul de viata al oamenilor din zona.
  • Am vizitat ferma de cai Rancho Karow, unde participantii care au dorit au calarit.
  • Am mers 17 km in jos pe raul Barycz, cate 2 participanti intrun caiac, o experienta care probabil va ramane unica in viata mea, obositoare, dar extraordinara.
  • Am organizat o petrecere a groazei, in cadrul careia participantii si-au facut costume inspaimantoare si si-au pictat fetele. Ne-am distrat toti, cu mic cu mare.
  • Am participat la Festivalul Recoltei care are loc in Jemielno in fiecare an dupa strangerea recoltei.
  • A existat si o zi dedicata sportului.
  • In fiecare zi am avut activitati afara sub forma de jocuri de cunoastere, incredere si comunicare, jocuri propuse in mare parte de participantii din Romania.
  • In cadrul activitatii de familiarizare cu traditiile si istoria tarilor participante, tinerii romani, imbracati in costume populare traditionale, au cantat cateva cantece populare, au prezentat dansuri populare si le-au dat participantilor din celelate tari sa guste slanina si cas.
  • In ultima zi ,din pozele facute s-au ales cele mai bune si s-a facut o expozitie pentru presa si autoritatile locale.

Photobucket
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Un comentariu: